zaterdag 4 juni 2011

2011 Stil begonnen

Afgelopen jaar deed ik mee aan de uitdaging om in 52 plaatsen een boek los te laten. Ik haalde de 52 voor geen meter. Zoals je hieronder kunt zien.

Ik had geen rekening gehouden met het feit dat het niet prettig boeken loslaten is in de wintermaanden. In ieder geval vind ik het geen maand om een boek op een openbare plek neer te leggen, terwijl het miezert, vroeg donkert en de kans dat er iemand langs komt en lang genoeg blijft staan om het boek mee te nemen. En dat vind ik dan voor de meeste boeken wel zonde. Ik weet nu de lente- en zomermaanden zijn de beste bookcrossing maanden. Daar moet je het van hebben.

Natuurlijk speelde ook mijn eigen drukte mee. Ik heb rond de zomer enkele maanden hard gewerkt om een project van de grond te krijgen samen met een vriendin, maar we konden het niet eens worden over de manier van samenwerken. Het was wel de bedoeling om er geld mee te verdienen, het moet een onderdeel van mijn bedrijfsmatige activiteiten zijn. Dat was voor haar minder het geval. We zaten gewoon niet zo op hetzelfde spoor. Als tegenwicht ging ik in de maanden november en december heeeeel hard werken. Na een tip van een kennis dat Wikimedia Nederland een fondsenwerver zocht, heb ik snel gereageerd. En na een goed gesprek, kwamen we overeen dat ik twee maanden aan de ýear end fundraiser ' ging meewerken. Dat werd op zichzelf een leuke ervaring - en een groot succes voor de internationale campagne (16 miljoen dollar opgehaald in ruim een maand!). Maar voor mij was het even intensief - ook vaak 's avonds wat werken. En daarmee ook weinig tijd voor het bookcrossing gebeuren.

Dit jaar ben ik ook hard aan het werk. Maar met de lente begint het weer te kriebelen. Zo nu en dan is er een beetje tijd. En is er weer een uitdaging. Deze maand is er de voornamen uitdaging: laat zoveel mogelijk boeken los met een voornaam in de titel. Allemaal leuk om bookcrossing op de kaart te zetten. En meer boeken een nieuwe eigenaar te geven. Ik kan het niet laten, ik doe er ook een paar.

Zie hier:
#1 Tom, ofwel 'De hut van oom Tom': http://www.bookcrossing.com/journal/9895075
#2 Frans, ofwel 'De avonturen van Frans Rafeltje':
http://www.bookcrossing.com/journal/9895052/

beiden in Park transwijk, op donderdag 2 juni (Hemelvaart), prachtig weer dus die worden wel gevonden.

#3 Julia, ofwel 'Julia. De roman van een actrice', losgelaten in theater Kikker: http://www.bookcrossing.com/journal/8287679/

Binnenkort Annie (over een musical), Nesrin, nog een Tom, Dik, Matthijs (mooimuziek), Pietje, Petra en Katrijne. Om maar een paar voorbeelden te noemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten