woensdag 14 september 2011

Eén dun boekje kan ver reizen


Onlangs kwam ik de oproep tegen op het forum van bookcrossing, om een dun boekje van Tolkien door Nederland te laten reizen: Smith of Wootton Major. Ik ging er op in. Het ging om één kort verhaal van Tolkien, dat ik missschien al eens gelezen had lang geleden, in een bundel.

Ik herinner mij nauwelijks welke verhalen er precies in die bundel stonden. In ieder geval dit verhaal. Ik herinner mij dat ik het mooie verhalen vond. Dus graag. Ook al zou het betekenen dat het boek van ver naar mij toe kwam (Noorwegehttp://www.blogger.com/img/blank.gifn), en ik wellicht ook weer het boek naar het buitenland zou moeten sturen.

Ik gaf mij op de voor de Ring. En na een tijdje viel er een dun pakje in de bus, met een klein briefje op het boekje geplakt. Met een tekst als: 'Enjoy this little marvel'.

Het leuke van een Ring is dat je vervolgens alle commentaar van de mensen na jou te lezen krijgt. En aangezien dit een dun boekje is (snel uit), een gewild boekje is, en goed gepromoot wordt door olagorie (screenname van degene die het boekje beschikbaar stelde), reist het maar door - en door - en door.

Kijk maar eens op de pagina van de Smith of Wootton Major ring op bookcrossing.com.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten