zondag 26 september 2010

#12 tot #17 Na een lange zomer toch van alles losgelaten


Ik had oorspronkelijk een plan om in de zomer her en der wat boeken los te laten. Dat had ik natuurlijk goed moeten voorbereiden. Nou daar schoot het natuurlijk bij in.

Een zomer in Frankrijk, dat vergt Franstalige boeken. Op onze camping waar veel Engelsen verblijven zouden Engelstalige boeken het wel goed doen. Die had ik toch niet echt veel. In ieder geval geen waarvoor geldt dat ze aardig zijn voor anderen én dat ik ze al kwijt wil. Dat probleem geldt sowieso wel een beetje. In de zomer lukte het dus niet.

Een beetje boekliefhebber houdt van zijn/haar boeken. Dus welke laten we dan los? De boeken waarvan je het niet erg vindt dat ze gaan, eventueel nadat je ze een paar keer hebt gelezen. Ik merk dat ik de zelfde trekjes heb als veel bookcrossers: je bent toch geneigd om veel boeken te verzamelen - om ze te willen houden - en dan gaan ze niet zo makkelijk weg.

Erfenisje
Daar kwam een oplossing voor. Een van de andere bookcrossers kondigde aan dat ze een aantal dozen kwijt wilde. En tegen portokosten wel een doos wilde opsturen. Nu ben ik la een tijdje jaloers op die bookcrossers die via-via hele dozen vol boeken binnenkrijgen, en dus veel kunnen laten zwerven. Dus waarom niet. Contact was eenvoudig gemaakt: een prive mail sturen en in het antwoord bleek dat een doos na de zomer naar mij toe kon komen. Ik maakte de portokosten over, zodra de doos onderweg was. En zo was er ineens een hele stapel boeken om los te laten. Of zelf nog even te lezen. ;-)


Nazomer releases #12 tot 17
Het eerste boek (release #12) heeft mijn vriend meegenomen naar Amersfoort (mooi voor de 52 boeken in 52 plaatsen uitdaging): Ontvoeringsbericht van Garcia Marquez.
http://www.bookcrossing.com/journal/8005118/

De tweede release #13 - die ik zelf heb losgelaten - was op een mooie zaterdag, in het winkelcentrum in Lunetten. Bij de geldautomaat.
De journal entry vind je hier: http://www.bookcrossing.com/journal/4970617/

En toen, op weg naar mijn leesclub op een beetje regenachtige zondagmiddag heb ik er een aantal achtergelaten (waarvan een zelfs al gemeld):
* een dunne thriller van Val McDermid : Misdaadkoning #14
* een Agatha Christie in een bushokje #15
* Zoeken naar Eileen van Leon de Winter - in een bushokje #16
* Tabee New York van F. Springer aan een hek langs het fietspad.. (met een Wuppie eraan, hoe verleidelijk is dat?) #17

Geen foto's helaas.

Edit 16 oktober: het meeste onooglijke boek van het stel, het kleine boekje van Val McDermid, Misdaadkoning, is gemeld! Een enthousiaste lezer, die het boek beoordeeld heeft, en misschien ook wel aan het releasen slaat. Maar dan wel serieuze literatuur, Flaubert of zo... (heerlijk zo'n reactie!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten