donderdag 21 oktober 2010

#24 en #25 spannende spokenboekchallenge


Boekenspookje bedacht een leuke uitdaging, de spannende spokenboeken challenge. Ik leg het later nog een keer uitgebreider uit.
Elke week in oktober 2 boeken loslaten. Elk boek is een spookje.
Er is elke week een thema, waarmee je extra spookjes kunt verdienen. Ook vangsten en hervangsten krijgen een spookje. Degene met de meeste spookjes wint.

Ik vond het zo leuk dat ik mee ging doen in week 3. (tot en met donderdag)

De week uitdaging: back to the future.
Het verhaal speelt in het verleden of in de toekomst; verleden zeker 25 jaar terug.
Om het eng te maken kun je ook de locatie goed kiezen. Liever niet op een graf (nabestaanden zullen dat niet prettig vinden). Maar er zijn ook veel straat namen met akelige woorden erin. HEL, ENG, GRAF, DOOD, DODE, HOOFDWEG etcetera kunnen voorkomen.
In de releases kwam ik er al heel wat tegen. Locatie bijvoorbeeld in een holle boom vol spinnen.

Zelf koos ik voor een boek en straatnaam met HEL erin:
Hella Haasse, Oeroeg. (HEL-la ! ) Losgelaten in de brievenbus van HELlendoornseberg (Utrecht) nummer 13 (vinden mensen soms ook eng).
Vanwege de snelheid (ik had minder tijd dan gedacht) liet ik het tweede boek achter in de brievenbus bij de buren (nr. 11 ). Edgar Allen Poe, De zwarte kat. Edgar Allen Poe altijd goed voor een spannend verhaal, soms ook wat akelige beelden over stervende mensen.
Het boek is van lang geleden en gaat over iemand die gruwelijke moorden pleegt en een bizarre relatie met huisdieren heeft. Dat moet toch voldoen...

Geen foto's helaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten